Translate

15. mai 2010

Melen (769 moh) 15. mai 2010

Fjell i strålende sol!


I dag tidlig var det grått og null sol, men 13 grader her ute i havgapet.  Vi tok sjansen på å ta turen til Melen i dag, siden ingen av oss hadde vært der før. Kl 10 startet vi på turen fra Gådalsvatnet. Da kom sola og ble med oss hele turen.
Stien var godt merket over de delen som en var usikker på, men alt gikk greit og dette var en lett og behagelig tur. Ikke slik jeg trodde,- strevsom og lang. Nei, denne vil jeg ta mange ganger;-))
Fantastiske fjellområder og at det skulle gå så mange år før jeg tok denne ture, det forstår jeg ikke. Med litt for lite niste idag, gikk vi ikke opp til Sursvarden. Det gjør vi neste gang. På tur ned gikk vi ned til Melvatenet og Melvassbua. Ei flott steinbu ved enden av vatnet.



























1 kommentar:

  1. For en fin tur dokke har hatt:)) Det skjer noe med teksten din, Marianne, den forsvinner etter en stund, for jeg rekker å lese den...

    SvarSlett