Translate

7. mai 2010

TURER I MAI 2010


Meekknoken 03.05.2010
Fra Nekstadsetra

I og med at vi liker å ferdes ute i naturen, var det helt naturlig å møtes til ny tur;-)) De to blonde møtte vi på Babua igjen. Vi kjørte som tidligere opp til Nekstadsetra og vi var litt spendt på hvordan føret var opp nå, siden det hadde snødd så mye de siste dagene.
Alt så perfekt ut, unntat været da. Det ser nesten ut som at vi skal ha dårlig vær på disse knøkturene våre.  Klok av skade sist, så var gamasjer kommet på. Vi fikk en litt tyngre tur op denne dagen, og brukte vel lit lengre tid.









Disse fem bildenen over er det Hagemor som har tatt














Gulltanna 04.05.2010













Langøya 04.05.2010











Hoel - Hoelstua - Fagerfjellet - Gulltanna - Knokan - Vasdalen - Hoel 05.05.2010


Hoel pumpehus var utgangspunktet for denne turen. Opp over hjortestier, myrer og endelig til Hoelstua. Videre tråkket vi oss vei opp til Fagerfjellet, Gulltanna, Knokan, Vassdalen og tilbake til pumpehuset. En solrik dag som ga god farge i ansiktene og fornøyde fruer;-))



De fleste bilder er tatt av Hagemor. Signatur på de.




MJ










MJ


MJ





MJ








Gulltanna - Fagerfjellet 07.05.2010

Jeg så faktisk spøkelser på toppen i dag! Eller originalitet av det beste vi har på øya. Nesten som fjellmannen sjøl. Ja, vi kom over samme skabelonen med handsfri på høyre øret, walkman på det andre, pannebånd, bar overkropp, shorts,lue med hår, sekk, orange veivesen jakke, blå skisko, blå skistaver og nøttesjokolade som hunden stjal, da han snøbadet.  Men blid som ei sol. Artig innslag på toppen.., med dette er livet hans




Ferden gikk videre til Fagerfjellet, men på tur ned møtte vi igjen på denne fargerike vandreren. da snøbadet han, og var like blid.



Også gikk jeg hjem..



...og det uten gamasjer. At jeg ikke lærer




Jeg møtte også en hvitveis





 




Øksenvågrompå - Rødeggen 07.05.2010


Ja, jeg er enkel å overtale;-)) Derfor ble det også en tur til Øksenvågen og Rødeggen. Jeg lurer bare litt på hva de mener med Øksenvågstil, jeg etter denne turen.
Se på bildene under. Jeg ser bare blikk tak, rust, funkisnaust, mm, ingen gjenomført stil og da har jeg IKKE tatt bilder av den andre bebyggelsen med saltak, pulttak, valmatak og flate tak. Øksenvågen har absolutt alle stilarter nordmøre kan by på. Løp å se!!






Men det var en flott ettermiddag













Hestskjør fyr fra Røeggen

"Stille rom" på Rødeggen


Med nok sol i ansiktet tar jeg nå helg

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar