Translate

25. juli 2010

24.07.10 Kvennbekkhøa 1498 m.o.h

Neste topp denne dagen var Kvennbekkhøa

Ja, en kan tro vi er litt sprø avogtil, men denne dagen måtte vi bare ta en tur til. Sola skinte føttene var ikke særlig slitne etter turen på Finnpiggan. Valget falt derfor på Kvennbekkhøa som ligger på toppen av Sæterfjellet.
Dette er ikke noen særlig lang tur (1,5 time+-), siden en kan kjøre langt opp på fjellet.

Vi parkerte ved forskningsstasjonen for fjellrev. Et merkverdig anlegg og jeg håpet inderlig at jeg skulle få se en fjellrev inne i innhegningen, men det gjorde jeg ikke. Jeg har aldri sett fjellrev i levende live før, så jeg håpet virkelig at vi fikk en titt bak de høye gjerdene.






Vi rusla i kveldssola opp på Kvennbekkhøa, og jeg var spendt på om vi kunne se Snøhetta også fra denne toppen.


Under denne hytta har en fjellrev sitt hi. Vi så den ikke men folk vi møtte har hørt den der under.






Klokka er 20.00 og Mogopen har tatt kveld;-)



Det er en fryd å komme på toppen , -hver eneste gang!


Må jo se meg litt om..



også registrering av Topptrim



Mattis er så glad for å finne en snøflekk




Ei skiferhytte på tur ned med utedo. Se bildet under.


Utedo i skifer.


Etter 9 timer i fjellheimen begynte vi på hjemturen som skulle by på flere overraskelser.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar